Hop til hovedindholdet

Øresund Øresund

Fælles Skoletur

Arrangementsbeskrivelse

Indtil tilmeldingen åbner kan der ske ændringer i program og pris, men sæt allerede nu kryds i kalenderen.

Natsejlads, navigation, hygge og fest og almindelig sejlads for sejlerskolens elever.

Den 16.-18. august 2024 er der fælles skoletur for de fem sejlerskoler i Svanemøllebugten.

Bådene sejler ud fredag aften efter skippermøde. Der sejles natsejlads til en havn – typisk en havn i Øresund, som man kommer til tidligt lørdag morgen. Der er flere navigationsøvelser undervejs.

Lørdag er der afslapning og fest om aftenen med dans og musik.

Søndag efter morgenmad sejles der hjem.

For skolens elever er det en god måde at få den årlige natsejlads, som er et krav for at gennemføre uddannelsen og samværet giver mulighed for at styrke båndene mellem klubberne i Svanemøllebugten.

Turen er en gammel tradition i Svanemøllekredsen og årets sejlads er den nogle-og-tredivte af slagsen. Sejladsen omhandler primært natsejlads, som er en del af undervisningen i Svanemøllebugtens Sejlerskoler.

Et foreløbigt program ser ud som følger:

Kl. 20.00: Klargøring af både.

Kl. 22.00: Skippermøde hvor navigationsopgaven bliver udleveret.

Kl. 23.00: Start på sejlads med navigationsopgaver.

Lørdag

I løbet af morgenen og formiddagen sover vi, står lidt sent op, hygger os, og op ad dagen sejler vi videre til en havn ved Øresund. Og dér griller vi lørdag aften.

Kl. 18.00: Velkomstdrink inden aftenens middag – samt udnævnelse af vinderne af navigationsøvelsen.

Kl. 19.00: Middag og fest.

Søndag

Vi sejler hjem til Svanemøllen og afrigger bådene. Vi forventer at være hjemme sidst på eftermiddagen.

Kontaktinformation til arrangør

Tlf: +45 39296128