Hop til hovedindholdet

2150 Nordhavn

Sundets Sejlerskole 2024

Arrangementsbeskrivelse

Sundets sejlerskole tilbyder en 2-årig uddannelse. I sommerhalvåret undervises der i praktisk sejlads og om vinteren i diverse teori, der understøtter den praktiske kunnen.

At sejle er i høj grad et håndværk der skal læres i praksis, hvor både lederevner, samarbejde, teoretisk kunnen og erfaring indgår som vigtige elementer.

Efter de to års deltagelse i skolesejlads og gennemførsel af kurserne er man godt rustet til at føre en sejlbåd og klar til at erhverve sig Søfartsstyrelsens Sønæringsbevis duelighedsbevis og Dansk Sejlunions Diplomer “begynder”, “gast” og “rorsmand”. Sidstnævnte giver mulighed for at låne klubbens både mod et gebyr.

sejlerskolens hjemmeside finder du et overblik over de forskellige dele af indeværende år for 1.års og 2.års elever med links til detaljer om de konkrete elementer.

Indskuddet i relation til denne tilmelding dækker Duelighedsbogen, Intro-kursus og Knob & Stik-kursus samt administration. Priser udover dette indskud fremgår her.

Medlemsskab i Sejlklubben Sundet er en forudsætning for at gå på klubbens sejlerskole. Du kan melde dig ind i klubben her: Formular til indmeldelse i Sundet.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >